Conifeer

Ook in het laagseizoen blijven onze vrijwilligers druk bezig met het onderhoud van ons park.

Er wordt nu hard gewerkt aan het verfraaien van de entree.

De hele hoge conifeer (jazeker, er stond een hele hoge conifeer) groeide volledig uit zijn jasje en zorgde ervoor dat de ingang van ons ontzettend mooie groene park er vaak uitzag als een dorre boel. Onder de conifeer groeide namelijk helemaal niks, zelfs onkruid had het moeilijk door gebrek aan water en licht.

Op een zaterdagmiddag is er dus (na het verkrijgen van een kapvergunning uiteraard) door vrijwilligers gewerkt aan het omzagen van de conifeer. Heel wat uurtjes en zweetdruppels later viel de laatste grote stam met een ferme klap op de grond.

De twee dikke stammen van een meter of 3 hoog en stronken zijn 2 weken later vervolgens door Roel Klasens van Klasens Groentechniek verwijderd. Puik werk Roel, nogmaals dank hiervoor!

Nu kan het opbouwen beginnen. De rij met coniferen en de grasstrook zal worden doorgetrokken zodat de kantine-uitbouw uit het zicht is het het weer een mooi groen geheel is. Het zal flink opknappen!

20171216 151552 640max